onsdag, januari 18, 2012

First Aid Kit!

Jag har lite svårt för att inte lyssna på First Aid Kits nya skiva. Å andra sidan mår man inte dåligt av den, så det är bara att ge sig hän. Den låter, jag drar till med, fantastiskt. I alla fall just idag. Deras röster är, som ni vet, fantastiska. Melodierna är också, fantastiska. Arrangemangen är, tja, fantastiska. Ni hör att jag fastnat i adjektivfällan, men jag tror ni förstår budskapet. Det är en bra skiva.

Idag gillar jag allra mest Blue. Mer pop än de andra folk/countryspåren. Annars gillar jag att de inte försöker dölja sina referenser. När de sjunger att de skulle vilja vara Emmylou och objektet för kärleken Gram så blir ingen direkt chockad. Det hade vi redan gissat. När sen Conor Oberst kommer in med sin röst i den starkt Bright Eyes-doftande The King of the World höjer man inte på ögonbrynen ens. Så självklart. Och så, fantastiskt.

Samtidigt som jag skriver det här nås jag av en röst från älskade Teenage Fanclub och då vet jag vad som kommer att vara den mest fantastiska musiken imorgon.

Inga kommentarer: